Sunday, 16 December 2012

Susu Ibu Pekat = Baby Mudah Kenyang & Kurang Meragam

Assalamualaikum mommies..

Ramai ibu2 bf yang mengamalkan ESP perasan akan kejadian ini.. Terutama ibu2 yang rajin mengepam untuk buat stok susu tu. Sebelum ni, diawal sesi mengepam, susu ibu kelihatan cair (foremilk), selepas mengambil masa yang agak lama, baru la susu pekat akan keluar (hindmilk).

TAHUKAH ANDA :

Susu pekat/hindmilk ini terdiri daripada kandungan air rendah, kandungan lemak tinggi - hasilnya >> ramai ibu2 yang mendapati bayi mereka mudah kenyang, tidur lebih lena dan kurang meragam.. 


** NOTE : 
Bukan kata susu cair tidak punya antibodi ye.. cuma susu cair/foremilk ini terdiri daripada kandungan air tinggi, kandungan lemak rendah >> ianya adalah untuk menghilangkan dahaga bayi.

Ok nampak kan kaler nyer yang berbeza? Sebelah kanan tu kelihatan lebih lemak berkrim disukai ramai.. hihihi

Kenapa??
Komponen utama susu ibu ialah PROTEIN dan KALSIUM. Jadi pengambilan ESP sebagai sumber protein utama untuk ibu menyusu memang sangat membantu mendapatkan susu yg lebih pekat dengan lebih cepat..

**INFO : 
Tidak semua susu ibu mengandungi zat dan khasiat lengkap kerana gaya hidup dan cara pemakanan yang tidak teratur menyebabkan susu ibu kekurangan nutrisi. Jadi ibu amat digalakkan mengambil pemakanan seimbang dan berkhasiat, kerana pemakanan ibu mempengaruhi kualiti dan kuantiti susu ibu..

Jom tengok apa kata ibu2 yang menggunakan ESP.

 Susu kelihatan lebih pekat + Lebih banyak



Fikir-fikirkan semula adakah pemakanan seharian anda dilengkapi dengan semua zat dan keperluan nutrisi yang lengkap? Dan mengapa anak anda sering meragam dan menangis seperti tidak cukup susu?

** Anda patut cuba ESP hari ini dan rasakan sendiri perbezaannya... Apa itu ESP??

Ini lah dia ESP kegemaran ramai...

Nak harga yang paling best?? PM FB saya sekarang : Ariel Damia Farhana
Call/sms saya : 017-298 2635

Monday, 10 December 2012

Tua Sebelum Usia

Assalamualaikum cantek2 semua..

TUA SEBELUM USIA? Waaa takut nyaa... Bukannya takut tua, cuma tidak mahu wajah kelihatan tua sebelum tiba waktunya.. baru umur 22 tapi dah nampak mcm dekat 35 tahun.

Bagaimana ini terjadi??
Faktor utama kulit kita mengalami masalah2 tersebut (kulit kering, kendur & berkedut serta muncul garis2 penuaan) adalah disebabkan kekurangan kolagen di dalam badan kite kerana usia yang semakin meningkat. Ditambah pula, kita sering memandang remeh tentang pengambilan makanan berkhasiat didalam menu harian kita.

Kolagen?? Pastinya ramai diantara kita yang biasa mendengar perkataan ini. Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat didalam badan manusia. Tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa paras yang sihat dan penampilan susuk tubuh yang muda.

TAHUKAH ANDA??
Semakin usia kita meningkat, kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Pengurangan kolagen menyebabkan pembentukan kedutan dan munculnya tanda2 penuaan yang lain :-
  • Kulit berkedut, kering dan melayut
  • Kuku rapuh dan tidak kukuh
  • Rambut halus dan gugur
Kemerosotan semulajadi ini boleh dipulihkan melalui makanan tambahan! Pengambilan tetap makanan tambahan kolagen dapat menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit. Faedah2 makanan tambahan kolagen termasuk dapat menyegarkan semula kulit sihat, mengurangkan kemunculan garis2 halus dan kedutan, menguatkan kuku dan menyuburkan rambut.

Jom tengok manfaat Collagen Powder Shaklee



Jom tengok apa kata pengguna Collagen shaklee



Halangi tanda awal penuaan dengan memperlahankannya melalui pengambilan suppliment kolagen. Jika anda ingin mempunya kehidupan yang hebat, rasa lebih muda, jagalah kesihatan dan berikan tubuh anda bekalan kolagen yang mencukupi.

Sempena Bulan Promosi Collagen, Saya menawarkan harga ISTIMEWA untuk anda..

Sila PM fb sy : Ariel Damia Farhana 
Call/Sms : 017-298 2635


Thursday, 6 December 2012

Susu Terbaik Di Dunia

Assalamualaikum mommies..

Susu terbaik didunia? Dah tentulah susu ibu kan.. Syukur Alhamdulillah, dalam zaman yang serba moden ni, masih ramai ibu2 yang memilih untuk menyusukan anak dengan susu ibu sahaja. Bekerja bukan lagi alasan untuk ibu memberikan susu tiruan(susu formula) kepada si manja. 

Jom kite tengok kenapa ramai ibu2 yang berusaha keras untuk memberikan susu yang terbaik ini buat si manja mereka.


  • Mengandungi antibody (bahan pencegah penyakit).
  • Mempunyai komposisi nutrien yang lengkap dan memenuhi keperluan bayi.
  • Mengandungi protein dan asid lemak yang tinggi dan mudah hadam.
  • Mengurangkan risiko alahan.
  • Mengurangkan masalah pergigian dan ortodontik.
  • Melindungi bayi daripada kolik, asma, penyakit kulit, jangkitan hidung dan telinga.
  • Mengelakkan cirit-birit dan penyakit saluran penafasan.
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung, kencing manis, kanser dan obesity.
  • Menggalakkan tumbesaran yang baik.
  • Meningkatkan daya perkembangan intelek yang baik.

Wahhh.. Banyak betul manfaat untuk bayi dari susu ibu ni ye.. 

Jom kite tengok pulak usaha ibu2 muda ni dalam menjayakan penyusuan eksklusif.


16 minit pam




Wednesday, 5 December 2012

Peluang Jana Pendapatan Sampingan Yang Lumayan



Sejak dari zaman belajar lagi saya mengimpikan untuk punyai biz sendiri. Syukur Alhamdulillah, kini saya telah berjaya merealisasikan impian saya. Kini saya punyai kedai yang tak perlu dibayar sewa ribuan ringgit setiap bulan, yang lebih menguntungkan kedai saya sentiasa buka 24jam, 7 hari seminggu.. hihihi.. kedai ape? Kedai Online Shaklee

Dah hampir setahun saya fokus ber'shaklee'. Syukur ke hadrat ilahi, income saya kini mencecah 5 angka sebulan, memang sangat jauh lebih besar dari masa saya bekerja dengan CIMB Bank dulu.. Dan yang paling penting, anak saya sentiasa berada depan mata saya. Kini tiada yang mustahil.. 

Siapa kata duduk rumah tak boleh buat duit???

Kini kami sekeluarga bebas dari masalah kewangan. Kawan2 saya yang jalankan biz ni secara part time pun mampu menjana 4 angka sebulan. Hujung bulan dapat gaji dari majikan, tengah bulan pulak dapat bonus 4 angka dari shaklee.. BEST kan? Tiada yang mustahil jika kita fokus dan berusaha. 

Anda berminat?? Nak join tapi tak tahu cara nya??
Jangan bimbang, saya akan tunjukkan jalannya (In Sha Allah).. Asalkan anda bersungguh untuk mengubah nasib diri dan keluarga.

Apa KELEBIHAN jika anda berdaftar dengan mommymiasara.com??
  • Modal serendah RM75
  • Anda akan dibekalkan biz tools untuk permulaan
  • Blog/kedai online akan diberikan percuma bagi mereka yang layak
  • Anda tak perlu simpan stok dirumah
  • Anda tak perlu susah payah untuk bungkus & poskan barang untuk customer
  • Anda akan diberikan tunjuk ajar & bimbingan secara percuma
  • Anda akan diberikan access ke dalam 3 group tertutup Shaklee yang membincangkan tentang product, customer, cara konsultasi dll secara percuma
  • Anda akan diberikan info tentang biz online, tips marketing, cara menarik customer, dll secara percuma

Jika anda ada kemahuan, kami akan tunjukkan jalannya. Anda boleh menjalankan perniagaan ini secara full time/part time. Yang penting anda perlu berusaha dan konsisten. Terus terang saya sangat bahagia dengan kehidupan sekarang. Alhamdulillah semoga Allah terus melimpahkan rezeki yang banyak buat saya dan kawan2 saya.

Anda benar2 SERIUS untuk mengubah nasib diri dan keluarga? 
Sila Add FB saya : Ariel Damia Farhana dan PM saya sekarang! 
Boleh juga hubungi saya di 017-298 2635 (nana) untuk gambaran yang lebih jelas tentang bisnes ini.

Sunday, 25 November 2012

KISAH BENAR : Berpantang!

Salam..

Tempoh berpantang sepatutnya menjadi pengalaman terindah untuk kite lalui, bukan sebaliknya. SETUJU tak? Menyambut kehadiran insan baru, sememangnya mengujakan. Tapi sangat ramai ibu berpantang yang sering letih, stress, tidak bermaya dan kelihatan pucat. Ini berlaku kerana ibu kehilangan banyak darah semasa proses bersalin. Jadi purata darah yg hilang sebanyak 500ml ini perlu diganti semula melalui pengambilan makanan yang berkhasiat, malangnya banyak makanan yang perlu dielakkan semasa berpantang.

Keadaan menjadi lebih buruk apabila bayi anda menghidap penyakit kuning/jaundis. Kerana ibu tidak dibenarkan makan sebarang jamu atau apa saja yang bersifat panas kerana akan lebih memburukkan keadaan bayi.

Jom ikuti kisah beberapa orang ibu yang melalui tempoh berpantang..



Syukur alhamdulillah.. siapa yang tak mahu luka jahitan cepat sembuh, sentiasa cergas bertenaga, betul tak? Jom kite tengok apa yang ibu2 ni ambil semasa berpantang.


Set Berpantang Shaklee adalah pilihan yang paling tetap :

  • Luka jahitan cepat kering dan sembuh. Dengan adanya zinc yg membantu mempercepatkan proses baik pulih luka dalaman(rahim) dan luaran. Vita-c juga membantu menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan mempercepatkan penyembuhan luka jahitan.
  • Sentiasa cergas. B-complex penting untuk membantu mengatasi kelesuan dan sebagai anti-stress.
  • Sihat bertenaga. Vita-Lea mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral. Merupakan pilihan terbaik bagi mengisi ruang2 kosong yg tidak dapat dipenuhi, kerana semasa berpantang banyak makanan yg perlu dielakkan. 
  • Susu sentiasa mencukupi untuk bayi. Dengan adanya ostematrix dan ESP membantu melancarkan penyusuan susu ibu.
  • Tidah mendatangkan masalah pada bayi. 
  • Boleh diambil dari hari pertama selepas bersalin walaupun anak ada jaundis.
  • Masalah keguguran rambut dapat diatasi.
  • Dapat mengurangkan berat badan.

Nak tengok lebih banyak testimoni? Klik Link Ni

Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan cara pengambilan yang betul serta dapatkan diskaun hebat untuk Set ini.. Juga TIPS EKSKLUSIF akan diberikan kepada  mereka yang membeli dengan saya sahaja! secara percuma

Hubungi saya di mommymiasara@gmail.com 
Call/sms : 017 - 298 2635.. 
Jangan lupa add FB sy : Ariel Damia Farhana

Thursday, 22 November 2012

Gemuk!! = Membimbangkan!!

Salam ceria semua..
Lama nye sy xupdate blog kesayangan sy ni.. Hari ni sy nak share lagi mengenai masalah berat badan.. 

TAHUKAH ANDA? : Malaysia mendapat tempat pertama dikalangan negara ASEAN yang berdepan dengan masalah obesiti dan tempat keenam dikalangan Negara Asia Pasifik. Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata perkara ini perlu diberi perhatian semua pihak. -Sumber BERNAMA-

Waahhhh... Terkejut sy dengar berita ni.. Tapi tak hairan juga lah, sebab kat Malaysia ni memang banyak makanan yg sedap2.. Dan makanan yg sedap itu sememangnya tinggi kandungan gula, lemak dan kolestrol.. Bukan setakat sakit mata bila tengok susuk tubuh sendiri kat cermin, susah nak pilih pakaian, malu dan tiada keyakinan diri bila berdepan dengan orang lain, dan yang lebih membimbangkan, masalah berat badan juga boleh mengakibatkan pelbagai penyakit kronik.

Sy yakin, anda yg membaca artikel ni pastinya inginkan hidup yg sihat dan sentiasa tampil berkeyakinan, betul tak? Jom kite tengok perubahan salah seorang pengguna set slimming shaklee.


Anda hanya memerlukan 3langkah mudah : BAKAR + BUANG + BINA


  1.  Bakar


Anda boleh memilih antara Lecithin atau Omega (mengikut bajet anda)

LECITHIN : berfungsi sebagai pemecah lemak dan juga berfungsi sebagai pelarut kolestrol dan lemak2 tepu yang lain. Lecithin menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat semula pada badan.

OMEGA : Asid lemak omega 3 membantu anda mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah dan membantu membakar lemak.


 2. Buang

HERB-LAX : membantu mencuci usus sepenuhnya dan dapat menangani masalah perut buncit. Disamping itu, kerja2 'melabur' juga akan menjadi lebih mudah.

ALFALFA : membantu membuang lemak yang telah dipecahkan oleh lecithin dan ia merupakan agen penyahtoksin. Alfalfa juga membantu masalah penghadaman dan pencernaan, melegakan sembelit dan membuang angin dalam badan.


3. Bina

Bagaimana Protein membantu anda :
  • Memberi rasa kenyang lebih lama. Pengambilan protein membantu anda untuk menjaga nafsu makan dan dapat mengelakkan makanan ringan yang tidak berkhasiat
  • Membantu membakar lebih 35% kalori dan membantu menjaga otot bagi menghalang semula berat naik dengan mudah


Jom tengok ape kata pengguna lain tentang set slimming ni..




Best kan? Nak dapatkan product shaklee ni pada harga yang sangat istimewa?
PM sy segera ye..
Jangan lupa add FB sy : Ariel Damia Farhana

Thursday, 8 November 2012

8 Perkara Tentang Kehamilan


1. Pemeriksaan Antenatal
Penjagaan antenatal sangat penting untuk memastikan anda dan bayi sihat sepanjang kehamilan. Berjumpa doktor O&G sejak awal kehamilan membolehkan mereka memantau kesihatan dan perkembangan bayi dan anda dari semasa ke semasa.

2. Jaga Pemakanan
Sebenarnya, dalam kehamilan tiada istilah makan untuk dua orang. Ketahuilah bahawa keperluan tenaga ibu hamil tidak berubah sepanjang enam bulan pertama kehamilan mereka. Keperluan ini mula meningkat sedikit ketika tiga bulan terakhir kehamilan iaitu penambahan lebih kurang 200 kalori sehari. Yang penting, ibu hamil perlu mengambil makanan yang berkhasiat dan seimbang. Pada masa yang sama, pastikan makanan yang diambil bersih bagi mengelakkan sebarang jangkitan penyakit.
Sekiranya berpuasa, pastikan anda bersahur dan berbuka dengan makanan yang berkhasiat. Hidangan anda mestilah mengandungi protein, lemak, karbohidrat, vitamin dan mineral. Cegah dehidrasi tubuh dengan perbanyakan minum air kosong pada waktu malam.

3. Pengambilan Asid Folik
Asid folik penting bagi ibu hamil kerana boleh membantu mencegah masalah spina bifida dan masalah kecacatan tiub neural. Semua wanita yang merancang untuk hamil dinasihatkan supaya mengambil tambahan harian asid folik sebanyak 400mcg bermula semasa pembenihan dan sepanjang tiga bulan pertama kehamilan.

4. Bersenam
Senaman boleh memberi kekuatan dan ketahanan pada ibu hamil. Senaman juga akan memudahkan ibu hamil kembali ke bentuk tubuh asal selepas bayi anda dilahirkan. Semasa hamil, wanita digalakkan melakukan senaman lantai pelvik bagi menguatkan otot sekitar pelvik yang membantu mengelakkan daripada berlakunya inkontinens, yang selalu dialami oleh wanita hamil. Tekanan inkontinens adalah terkencing akibat aktiviti tertentu seperti bersin, ketawa atau bersenam.

5. Pakaian Dan Kasut Ketika Hamil
Sepanjang kehamilan, ibu-ibu disarankan agar memakai pakaian yang longgar dan tidak mencengkam terutamanya pada bahagian pinggang. Pastikan juga pakaian tersebut menggunakan fabrik yang mudah serap peluh seperti kain kapas. Pada masa yang sama, pakaian dalam juga perlu yang sesuai iaitu khas untuk wanita hamil. Untuk kaki, pilihlah kasut bertumit rendah dan diperbuat daripada kanvas atau kulit yang membantu memberi sokongan kepada tapak kaki anda.

6. Hadkan Pengambilan Kafein
Sesetengah penyelidik berpendapat bahawa pengambilan terlalu banyak kafein boleh menyumbang kepada risiko keguguran dan melahirkan bayi yang tidak cukup berat. Pakar memberitahu bahawa jumlah pengambilan kafein yang tidak memudaratkan ialah sekitar 150mg hingga 300mg, dalam 3 cawan. Walau bagaimanapun, pengambilan kafein yang kurang daripada kadar tersebut adalah lebih baik.

7. Atasi Morning Sickness
Morning sickness merupakan masalah paling biasa berlaku pada awal kehamilan tetapi tahap keseriusannya berbeza antara wanita. Masalah ini tidak akan mengancam bayi dalam kandungan selagi anda mampu untuk menyimpan sebahagian daripada apa yang dimakan. Sama penting adalah anda harus banyak minum air. Makanlah makanan seimbang jika anda boleh, tetapi jika berasa amat loya, makan apa saja yang mampu.

8. Rehat Secukupnya
Ibu hamil disarankan agar mendapatkan rehat secukupnya. Jika sakit belakang mengganggu tidur, cubalah berurut. Tapi, pastikan urutan tersebut dilakukan oleh individu yang berpengalaman. Selain itu, senaman dan aktiviti santai juga boleh membantu meredakan tekanan yang dihadapi.

Monday, 5 November 2012

7 TIPS Kulit Cantik Bebas Jerawat

Salam ceria..
Hari ni sy nk kongsikan TIPS Kulit Cantik Bebas Jerawat! Sesiapa pun pastinya mahukan kulit yang cantik, bersih dan bebas jerawat kan? Jom ikuti tips ni..

  1. Pilih Sabun Bebas Minyak
    Sabun bebas minyak tidak akan menyebabkan liang muka anda tersumbat atau menyebabkan bintik hitam, jerawat mahupun bintik putih. Pilih produk yang mempunyai label “oil-free”, “nonacnegenic” atau “non-comedogenic”. Cuci muka anda dengan jari-jari anda.
  2. Jangan Picit Jerawat Anda!
    Sekiranya anda melakukannya ianya bukan sahaja membuat ia bertambah teruk malah ia boleh meninggalkan parut. Cuba tahan apabila anda mula nampak jerawat anda mula tumbuh. Terdapat alat yang boleh anda memicit jerawat tersebut. Itu pun selepas jerawat tersebut sudah masak. Di mana anda boleh lihat jerawat anda kekuningan.
  3. Jangan Biarkan Diri Anda Berjemur Dibawah Terik Matahari
    Ianya merupakan mitos yang berjemur atau tanning mampu membersihkan muka anda. Secara faktanya sinar UV mampu menyebabkan kulit anda berisiko untuk mendapat kanser, penuaan pramatang dan juga berkedut. Dan juga terdapat produk jerawat seperti retinoid topikal menyebabkan kulit anda menjadi lebih sensitif selepas anda menjemur diri anda.
  4. Gunakan ‘Sunscreen’ bebas-minyak
    Gunakan pelembab yang mempunyai ‘sun protection factor’ (SPF) 15 ataupun lebih tinggi yang menyediakan perlindungan meluas daripada sinaran ultraviolet (UV A) dan juga UV B. Cari produk yang dilabelkan ‘non-comedogenic’ yang tidak menyumbatkan liang kulit.
  5. Pastikan Rambut Tidak Menutupi Bahagian Muka Anda
    Sekiranya rambut anda panjang, pastikan rambut anda diikat supaya ia tidak menjadikan jerawat lebih anda lebih teruk terutama pada waktu siang. Ingat rambut juga mempunyai minyak yang juga boleh menyumbat liang kulit muka anda. Walaupun anda tidak menggunakan apa-apa produk rambut.
  6. Jangan Sentuh Muka Anda!
    Sentuh atau meraba muka anda menyebabkan jerawat anda menjadi lebih teruk. Berpeluh juga sama, pastikan anda membasuh muka anda selepas anda berpeluh.
  7. Minum Banyak AirMinum air suam dengan banyak membolehkan kulit anda sentiasa dihidrasikan. Juga makan makanan yang sihat seperti buah-buahan dan sayuran yang kaya dengan vitamin A, vitamin C dan juga vitamin E. 3 vitamin yang telah diketahui memberikan kebaikan pada kulit anda. 


Disamping mengamalkan TIPS di atas, jangan lupa ambil suppliment anda setiap hari ye.. Jom tengok bagaimana Shaklee membantu mendapatkan kulit yg cantik..



SET D (SKINCARE SET) terdiri daripada :

B-Complex : 
-Menstabilkan hormon & mengurangkan stress yang boleh menganggu kulit dan menyebabkan jerawat!
-B for Beuty! Kekurangan B-complex boleh menyebabkan kulit wajah kusam.
-Bagus untuk kulit berminyak, whiteheads, blackheads, parut dan kulit kering.

Vitamin-C :
-Menguatkan sel2 tisu dalam badan. 
-Membantu memulihkan sel2 kulit yang luka dan berjerawat.
-Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang. Kolagen adalah sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit.

Vitamin-E : 
-Bertindak sebagai agen anti-penuaan. Pengamalan vitamin E dalam kehidupan seharian menjadikan anda kelihatan awet muda.
-Menghilangkan parut jerawat. Jadi kulit tampak lebih cantik, mulus dan berseri.
-Membantu penyerapan oksigen dengan lebih baik.
Mencantikkan kulit dan menampakkan wajah lebih muda dari usia sebenar.

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) : 
-Mengandungi 9 jenis asid amino penting yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Hanya boleh diperolehi daripada makanan bagi pembentukkan sel2 kulit. 
-Sel kulit muka kita akan digantikan setiap 21 hari, jadi pengambilan protein yg berkualiti tinggi seperti ESP penting untuk memperbaharui -sel2 kulit dan menyingkirkan sel2 kulit mati.
Menganjal dan melembutkan kulit muka.

Jom tengok apa pula kata pengguna..


Nak dapatkan set D + ESP ni dengan HARGA ISTIMEWA?

Harganya memang luar biasa.. Harga biasa pun dah murah, Harga luar biasa ni, lagiiii laaa muraahhhh... 

PM saya di FB : Ariel Damia Farhana

SMS/Call : 017-298 2635 (nana)

Monday, 22 October 2012

Set Penyusuan TERLARISSS!!

Salam ceria mommies..

Hepi sangat bila ramai customer saya berikan feedback yang positif mengenai set penyusuan Shaklee ni.. Ramai yang infom saya, bagitau stok susu semakin banyak, susu semakin pekat dan yang paling best, selepas mengambil set penyusuan ni kulit semakin cantik, badan kurang letih, kurang stress, nak bangun tengah malam susu kan anak pun tak ada masalah lagi...

Set penyusuan Shaklee memang sangat istimewa. Tak hairan lah kenapa ia mendapat tempat pertama dihati customer saya. Setiap vitamin didalam set penyusuan ni memainkan peranan penting untuk support tubuh ibu supaya sentiasa sihat, cergas dan dapat menghasilkan susu lebih banyak.

Opppsss.. Lupa pulak nak bagi tau Set penyusuan mana.. hihihi.. Jeng, jeng, jenggg.. Set mana lagi kan kalau bukan SET 3M (Triple M) Jom kite tengok apa yang menyebabkan Set 3M ni sangat besttt..


  • B-Complex yang terkandung didalam set 3M ni membantu untuk menukarkan gula didalam badan kepada tenaga dan ia juga mampu menangani stress dan lesu
  • Vita-C pula membantu meningkatkan antibodi didalam susu ibu dan membuatkan kulit ibu lebih cantik, bersih dan cerah berseri.
  • Alfalfa pula mempunya 1001 fungsi, dan yang paling terkenal, ia mampu memperbanyakkan susu ibu dan mampu membuang angin dalam badan, jadi secara tidak langsung dapat mengelakkan bayi terkena kembung perut. Pengambilannya berbeza mengikut keperluan ibu. 
  • Vita-Lea (Multivitamin) dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian & zat besi. Ia membantu ibu mendapatkan zat & vitamin yang tidak dapat dipenuhi dari pemakanan seharian.
  • ESP & Ostematrix : Komponen utama susu ibu ialah PROTEIN dan KALSIUM. Jadi pengambilan ESP sebagai sumber protein utama untuk ibu menyusu memang sangat tepat, ditambah pula dengan pengambilan Ostematrix (kalsium), melengkapkan nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh badan ibu untuk menghasilkan susu dengan lebih banyak dan lebih cepat. Jadi tidak hairanlah mengapa ramai ibu2 yang mengambil ESP dan Ostematrix (Kalsium) mendapati susu mereka lebih pekat berbanding sebelum mengambil ESP dan Ostematrix.
** Saya pun sehingga kini (Miasara dah setahun 2bulan) tetap istiqomah mengambil set 3M

Jom kita tengok apa pula kata pengguna Set penyusuan ni..






Alhamdulillah sememangnya Set 3M mendapat tempat no 1 dikalangan pengguna Shaklee..

Jom kumpul stok susu untuk baby tersayang.. 

Nak dapatkan Set 3M??

Harganya memang luar biasa.. Harga biasa pun dah murah, Harga luar biasa ni, lagiiii laaa muraahhhh... 

PM saya di FB : Ariel Damia Farhana

SMS/Call : 017-298 2635 (nana)


Tuesday, 16 October 2012

Tips Mendidik Anak Soleh & Solehah


Jom amalkan 10 tip dibawah ini bermula dari hari ini juga..

1. Kalau tiba-tiba teringatkan anak kirimkan bacaan Al Fatihah. Sampai ke ayat iyakanakbudu waiyakanastain - yang ertinya hanya kepada Mu kami sembah dan hanya padaMU pohon pertolongan, mintalah apa-apa hajat masa itu yang ada hubung kait dengan anak yang Kita ingat tu, habiskan bacaan surah Al Fatihah doakan semuga anak kita diberi kefahaman yang sebenarnya dalam urusan agamanya, memiliki ilmu yang bermanafaat Dan serahkan urusan anak kepada Allah untuk menjaganya.

2. Pandang wajahnya semasa dia tidur ucapkan bahawa, ibu nak (nama anak) jadi anak yang soleh sayang!. Cubalah amalkan ( ustaz kata ini makna kita bercakap dengan rohnya ) Dan ucapan ini adalah DOA Dan Allah Maha mendengar lagi maha melihat.

3. Masa bangun solat malam, solatlah hajat disisinya. Maksudnya Kita solat dalam bilik dia Dan dekat dengan dia. Jika Kita selalu buat Dan Kita juga selalu beritahu dia yang Kita sering doakan dia, dia akan rasa satu ikatan kasih sayang yang hakiki yang Kita amat sayangkan dia dan nak dia jadi anak soleh.Dia akan tahu Kita selalu solat hajat untuknya.

4. Minta dikasihani. Ucapkan setiap masa bahawa kita ni sedang menunggu panggilan Allah. Jika Dia tak jadi anak soleh bermakna dia tak sayangkan kita dan tentunya kita akan merana di Alam Barzah nanti.

5. Peluklah anak selalu walaupun dia sudah besar, sebagaimana Kita tatang dia masa kecilnya. Aura ciuman dan belaian ibu sambil bisikkan padanya yang kita bangga mempunyai anak sepertinya.

6. Maafkan anak Kita setiap masa walaupun perbuatannya amat melukakan hati Kita.Muhasabbah diri mungkin kesilapan yang anak lakukan itu adalah kerana dosa-dosa kita dimasa lampau.

7. Yang paling penting jaga tutur kata Kita, jangan sekali-kali ucapkan perkataan yang boleh melukakan hatinya. Jika ini berlaku juga kerana kita TER.. kata, cepat-cepat cari masa yang sesuai untuk Kita minta maaf padanya. Mengakulah padanya itu kelemahan Kita, Kita marah kerana dia buat salah,bukan bermaksud membenci.Ceritalah buat macam dramapun boleh .

8. Amalkan membaca ayat 40 surah Ibrahim supaya Kita,anak Dan zuriat keturunan Kita termasuk dalam golongan orang2 yang tetap mendirikan Solat.
رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن ذُرِّيَّتِى‌ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ
[Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.]

9. Selalu ingatkan anak bahawa tak guna Ada pangkat, belajar tinggi, hatta hafal Quran sekalipun jika tidak mempunyai peribadi yang mulia.Allah tak pandang wajah yang cantik tapi pandang hati yang cantik. Allah tak sayang, manusia tak suka.

10. Masa basuh beras niatkan ya Allah lembutkanlah hati anak-anak ku sebut nama dia.....untuk faham agamanya , ( kenapa Kita nak dia faham agama, kerana anak yang tak faham agama boleh bawa ibubapanya juga ke neraka ) Sebagaimana engkau lembutkan beras ini menjadi nasi. Basuh beras lawan jam ( macam org tawaf ) sambil selawat kepada Nabi Muhamad S.A.W. Masa buat kerja ini hati jangan lalai ..dan ingat kepada Allah sentiasa.

Tuesday, 9 October 2012

Milkbooster Terbaik!!

Salam Ceria...

Hari ni da masuk hari ke-10 Promosi ESP Berlangsung.. Memang sangat ramai yang terkejut dengan harga ESP yang sangat luar biasa ni.. Terutama ibu menyusu.. ESP dengan ibu menyusu memang tak dapat dipisahkan lagi.. Saya sendiri tetap Istiqamah ambil ESP setiap hari tau..


Ape yg membuatkan ESP Shaklee sangat berkesan??

ESP Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

Protein kacang soya adalah 2 kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, tiada kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

Protein merupakan bahan penting untuk membentuk pelbagai sel baru yang sihat. Jadi apabila sel tubuh ibu menjadi sihat, secara tidak langsung dapat meningkatkan penghasilan susu ibu dan ia merupakan Milkbooster Terbaik shaklee..

TAK PERCAYA??? Jom tengok testimoni..




Alhamdulillah.. ESP memang sangat berkesan..
JOM dapatkan 1 hari ini juga.. harga nya memang sangat murahhhh bulan ni.. 


Hubungi sy di 017-298 2635/ email sy: mommymiasara@gmail.com

Jangan lupa ADD FB sy ye : Ariel Damia Farhana

Sunday, 7 October 2012

Fenomena ESP sedang melanda!!!

Fenomena ESP sedang melanda! Siapa yg tak kenal ESP kan? Kan?? Minggu lepas saje, berduyun2 customer PM saya bertanyakan harga Promosi ESP. 

Bagi regular customer saya, mereka seakan tidak percaya harga ESP yg saya tawarkan untuk mereka. Ade yg terus beli 6 FREE 1!

Kenapa???

Sebab harganya murah dari biasa, Harga biasa pun, dah cukup murah.. Tapi harga promosi bulan ni, lagiiiiiiiiiiii muraaaaaahhhhh....!!



Nak tengok apa kata pengguna ESP??




Nak tengok testimoni lagi? Klik Link bawah ni ye...









Nak dapatkan ESP pada harga yg tersangat lah Special ni? Tunggu ape lagi, JOM dapatkan ESP sebelum kehabisan stok!!

Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan cara pengambilan yang betul mengikut keperluan anda.. Juga TIPS EKSKLUSIF akan diberikan kepada  mereka yang membeli dengan saya sahaja!
Hubungi saya di :
017-298 2635 

Sunday, 30 September 2012

Kulit Cantik Dengan Vita-C, E & B

Salam ceria...

Perasan tak, kebanyakkan produk kecantikan dipasaran menggunakan bahan yang mengandungi VITAMIN-C dan VITAMIN-E? Malah jika kita ke spa untuk melakukan facial, pastinya ada rawatan kolagen vitamin-c atau masker vitamin-e. 

Mengapa Vitamin-c dan vitamin-e ni begitu sinonim dengan rawatan untuk kecantikkan kulit?

Vitamin-c dan vitamin-e adalah : ANTIOKSIDAN yang bagus untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik. 

Diabad ini, kulit kita sering terdedah dengan pencemaran udara, pencemaran alam sekitar dan sinaran UV yang memancar terik. Masalah kulit berpunca daripada radikal bebas yang terhasil dari persekitaran yang kotor dan kerjanya merosakkan kulit kita. Disini lah antioksidan memainkan peranannya, bertindak memusnahkan radikal bebas yang menyebabkan kulit bermasalah seperti jerawat, jeragat, kulit kusam dan parut yang sukar hilang.

Shaklee menyediakan vitamin asas untuk kulit iaitu : 

  • B-COMPLEX : Mengandungi 8 kumpulan vitamin B yang melengkapi antara satu sama lain. Ianya membantu untuk mengekalkan tona kulit yang sekata. Vitamin B3 yang terdapat dalam B complex membantu melembapkan dan memberi perlindungan kepada kulit. Menstabilkan hormon & mengurangkan stress yang boleh menganggu kulit yang menyebabkan jerawat.
  • VITAMIN-C 500mg : antikoksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain. Ianya juga bertindak melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.Vitamin C juga bertindak melindung dan membaiki kulit. Selain itu, Vitamin C adalah bahan utama dalam sintesis kolagen.
  • VITAMIN-E : Merupakan antioksidan yang powerful dan tidak dapat dihasilkan oleh badan. Bertindak meneutralkan radikal bebas serta mencegah proses penuaan daripada berlaku. Ia juga berfungsi meransang kelembapan kulit secara semula jadi dan menjaga keremajaan kulit.

Jom, saya kongsikan kegembiraan pengguna Set Skincare:







Best kan? Jadi untuk mendapatkan kulit yang lembab, cantik dan bebas jerawat, anda patut dapatkan Set Skincare Shaklee..

Harga : Mampu Milik! Tawaran istimewa.. Harga Istimewa! PM saya segera..

Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan cara pengambilan yang betul untuk Set ini.. Juga TIPS EKSKLUSIF akan diberikan kepada  mereka yang membeli dengan saya sahaja! Hubungi saya di mommymiasara@gmail.com / 017-298 2635 Jangan lupa ADD FB sy ye..

Monday, 24 September 2012

Super Duper Milkbooster

Assalamualaikum semua.. Hari ni saya nak memperkenalkan Super Duper Milkbooster saya.. Kenapa ramai yang suka dan sayang sangat pada super duper milkbooster ni? Selain die 'boost' supply susu untuk anak tersayang, banyak lagi kelebihan super duper milkbooster ni.. nak tau apa dia? Jom baca..


ESP (Soy Protein Isolate Powder)
  • Mencantikkan kulit muka, halus gebu dan berseri
  • Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati
  • Komponen utama susu ibu adalah protein, jadi pengambilan ESP membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat
  • ESP juga membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
  • Berkesan dalam menganjalkan kulit, dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi menganjalkan kembali payudara yang kendur
  • Membakar kalori sehingga 35% dan memberi rasa kenyang lebih lama. Sebab tu ramai yg berjaya kurangkan berat badan dengan ESP


Alfalfa 
  • Membantu memperbanyakkan susu ibu dan telah digunakan sejak zaman berzaman sebagai penambah susu dinegara barat
  • Dengan pengambilan alfalfa yang konsisten berserta minum air yang cukup, breast akan cepat rasa penuh dan berat
  • mengetatkan miss 'v' kerana alfalfa bertindak seperti kacip fatimah
  • merawat keputihan
  • melegakan sembelit
  • menghilangkan kelesuan
  • mengelakkan masalah 'kering' ketika bersama

Jom tengok plak apa kata pengguna Super Duper Milkbooster ni




Alhamdulillah syukur.. Jadi bagi membantu menjayakan penyusuan susu ibu, ibu perlu memiliki Super Duper Milkbooster ni.. Bukan hanya untuk 'boost' supply susu, tapi ia juga membantu memberi tenaga, badan ibu semakin sihat dan kurang letih.

Nak dapatkan Super Duper Milkbooster ni? Saya menawarkan harga mampu milik.. PM saya segera untuk dapatkan harga istimewa ini

Sila Add FB saya : Ariel Damia Farhana dan PM saya sekarang!
Call/sms : 017-298 2635 (nana)
email : mommymiasara@gmail.com

Sunday, 23 September 2012

Tanda-Tanda Awal Bersalin

Selepas usia kandungan mencapai 36 minggu, boleh lah bakal2 ibu perhatikan tanda2 hendak bersalin seperti berikut :

  1. Kontraksi - Dalam keadaan ini, perut anda akan menegang setiap 10 minit. Paling kerap ialah pada kadar 20 saat bagi setiap kontraksi. Bagi kontraksi sebenar, kekerapannya perlulah konsisten, kerap dan bertambah kuat dari semasa ke semasa. Apabila anda melalui kontraksi sebegini, seharusnya anda perlu segera ke hospital untuk mendapatkan pemantauan doktor. Walau bagaimanapun jika hal yang sebaliknya berlaku, (sebagai contoh anda mengalami kontraksi pada kadar 10 minit, kemudian 45 minit, selanjutnya 5 minit) perlu diingatkan keadaan sebegitu bukanlah kontraksi.
  2. Sakit Belakang - Rasa sakit belakang di bahagian bawah dengan kerap dan kadar kesakitan nya semakin kuat.
  3. Pecah Ketuban - Kebiasaannya keadaan ini berlaku apabila ada pancutan air yang keluar dalam jumlah yang banyak. Perlu anda perhatikan, air yang keluar seharusnya jernih dan tidak berwarna. Kebanyakan wanita hamil keliru dengan perbezaan air ketuban dan air kencing. Untuk pengetahuan anda, air ketuban keluar tanpa anda mengalami rasa ingin membuang air kecil.
  4. Lendir Pekat Bercampur Darah - Lendir ini merupakan pluk yang melindungi bayi daripada sebarang jangkitan. Sekarang pluk telah mula keluar dan bayi bersedia untuk bergerak ke bawah.

    **
    Amaran!!!  Walaupun (No 1-4) tanda ini merupakan petanda awal bersalin, namun anda tetap perlu segera ke hospital sekiranya mengesyaki bayi kurang bergerak. Dibimbangi bayi lemas dalam kandungan. Dalam masa 12 jam, bayi perlu sekurang-kurangnya 10 kali bergerak. Jika secara tiba-tiba, anda mendapati bayi kurang bergerak segeralah ke hospital walaupun tidak mengalami tanda awal bersalin.

  5. Servis Terbuka - Hanya doktor yang akan tentukan bukaan serviks. Pemeriksaan ini penting bagi mengetahui sama ada ibu hamil sudah benar-benar bersedia untuk proses kelahiran ataupun tidak. Biasanya, pemeriksaan ini dilakukan setiap dua hingga empat jam. Apabila semakin hampir 10 cm, pemeriksaan lebih kerap dilakukan.
  6. Perut Terasa Memulas Seperti Nak Buang Air Besar - Disebabkan bayi telah mula bergerak ke bawah, ia turut memberi tekanan kepada saluran untuk membuang air besar. Sesetengah wanita akan rasa ingin ke tandas dengan kerap sebab rasa nak buang air besar. Berhati-hati... Jangan meneran sesuka hati ye..
  7. Kerap Terkencing - Ini kerana bayi sudah mula bergerak ke bawah.
  8. Perut kelihatan membuncit di bahagian bawah, bahagian atas terasa ringan atau kosong. Menandakan bayi dah mula turun ke bawah. Jika anda rasa kontraksi yang kuat dan kerap, berjumpa doktor dengan segera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...