Monday 10 December 2012

Tua Sebelum Usia

Assalamualaikum cantek2 semua..

TUA SEBELUM USIA? Waaa takut nyaa... Bukannya takut tua, cuma tidak mahu wajah kelihatan tua sebelum tiba waktunya.. baru umur 22 tapi dah nampak mcm dekat 35 tahun.

Bagaimana ini terjadi??
Faktor utama kulit kita mengalami masalah2 tersebut (kulit kering, kendur & berkedut serta muncul garis2 penuaan) adalah disebabkan kekurangan kolagen di dalam badan kite kerana usia yang semakin meningkat. Ditambah pula, kita sering memandang remeh tentang pengambilan makanan berkhasiat didalam menu harian kita.

Kolagen?? Pastinya ramai diantara kita yang biasa mendengar perkataan ini. Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat didalam badan manusia. Tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa paras yang sihat dan penampilan susuk tubuh yang muda.

TAHUKAH ANDA??
Semakin usia kita meningkat, kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Pengurangan kolagen menyebabkan pembentukan kedutan dan munculnya tanda2 penuaan yang lain :-
  • Kulit berkedut, kering dan melayut
  • Kuku rapuh dan tidak kukuh
  • Rambut halus dan gugur
Kemerosotan semulajadi ini boleh dipulihkan melalui makanan tambahan! Pengambilan tetap makanan tambahan kolagen dapat menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit. Faedah2 makanan tambahan kolagen termasuk dapat menyegarkan semula kulit sihat, mengurangkan kemunculan garis2 halus dan kedutan, menguatkan kuku dan menyuburkan rambut.

Jom tengok manfaat Collagen Powder Shaklee



Jom tengok apa kata pengguna Collagen shaklee



Halangi tanda awal penuaan dengan memperlahankannya melalui pengambilan suppliment kolagen. Jika anda ingin mempunya kehidupan yang hebat, rasa lebih muda, jagalah kesihatan dan berikan tubuh anda bekalan kolagen yang mencukupi.

Sempena Bulan Promosi Collagen, Saya menawarkan harga ISTIMEWA untuk anda..

Sila PM fb sy : Ariel Damia Farhana 
Call/Sms : 017-298 2635


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.