Sunday 16 December 2012

Susu Ibu Pekat = Baby Mudah Kenyang & Kurang Meragam

Assalamualaikum mommies..

Ramai ibu2 bf yang mengamalkan ESP perasan akan kejadian ini.. Terutama ibu2 yang rajin mengepam untuk buat stok susu tu. Sebelum ni, diawal sesi mengepam, susu ibu kelihatan cair (foremilk), selepas mengambil masa yang agak lama, baru la susu pekat akan keluar (hindmilk).

TAHUKAH ANDA :

Susu pekat/hindmilk ini terdiri daripada kandungan air rendah, kandungan lemak tinggi - hasilnya >> ramai ibu2 yang mendapati bayi mereka mudah kenyang, tidur lebih lena dan kurang meragam.. 


** NOTE : 
Bukan kata susu cair tidak punya antibodi ye.. cuma susu cair/foremilk ini terdiri daripada kandungan air tinggi, kandungan lemak rendah >> ianya adalah untuk menghilangkan dahaga bayi.

Ok nampak kan kaler nyer yang berbeza? Sebelah kanan tu kelihatan lebih lemak berkrim disukai ramai.. hihihi

Kenapa??
Komponen utama susu ibu ialah PROTEIN dan KALSIUM. Jadi pengambilan ESP sebagai sumber protein utama untuk ibu menyusu memang sangat membantu mendapatkan susu yg lebih pekat dengan lebih cepat..

**INFO : 
Tidak semua susu ibu mengandungi zat dan khasiat lengkap kerana gaya hidup dan cara pemakanan yang tidak teratur menyebabkan susu ibu kekurangan nutrisi. Jadi ibu amat digalakkan mengambil pemakanan seimbang dan berkhasiat, kerana pemakanan ibu mempengaruhi kualiti dan kuantiti susu ibu..

Jom tengok apa kata ibu2 yang menggunakan ESP.

 Susu kelihatan lebih pekat + Lebih banyak



Fikir-fikirkan semula adakah pemakanan seharian anda dilengkapi dengan semua zat dan keperluan nutrisi yang lengkap? Dan mengapa anak anda sering meragam dan menangis seperti tidak cukup susu?

** Anda patut cuba ESP hari ini dan rasakan sendiri perbezaannya... Apa itu ESP??

Ini lah dia ESP kegemaran ramai...

Nak harga yang paling best?? PM FB saya sekarang : Ariel Damia Farhana
Call/sms saya : 017-298 2635

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.