Thursday, 22 November 2012

Gemuk!! = Membimbangkan!!

Salam ceria semua..
Lama nye sy xupdate blog kesayangan sy ni.. Hari ni sy nak share lagi mengenai masalah berat badan.. 

TAHUKAH ANDA? : Malaysia mendapat tempat pertama dikalangan negara ASEAN yang berdepan dengan masalah obesiti dan tempat keenam dikalangan Negara Asia Pasifik. Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata perkara ini perlu diberi perhatian semua pihak. -Sumber BERNAMA-

Waahhhh... Terkejut sy dengar berita ni.. Tapi tak hairan juga lah, sebab kat Malaysia ni memang banyak makanan yg sedap2.. Dan makanan yg sedap itu sememangnya tinggi kandungan gula, lemak dan kolestrol.. Bukan setakat sakit mata bila tengok susuk tubuh sendiri kat cermin, susah nak pilih pakaian, malu dan tiada keyakinan diri bila berdepan dengan orang lain, dan yang lebih membimbangkan, masalah berat badan juga boleh mengakibatkan pelbagai penyakit kronik.

Sy yakin, anda yg membaca artikel ni pastinya inginkan hidup yg sihat dan sentiasa tampil berkeyakinan, betul tak? Jom kite tengok perubahan salah seorang pengguna set slimming shaklee.


Anda hanya memerlukan 3langkah mudah : BAKAR + BUANG + BINA


  1.  Bakar


Anda boleh memilih antara Lecithin atau Omega (mengikut bajet anda)

LECITHIN : berfungsi sebagai pemecah lemak dan juga berfungsi sebagai pelarut kolestrol dan lemak2 tepu yang lain. Lecithin menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat semula pada badan.

OMEGA : Asid lemak omega 3 membantu anda mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah dan membantu membakar lemak.


 2. Buang

HERB-LAX : membantu mencuci usus sepenuhnya dan dapat menangani masalah perut buncit. Disamping itu, kerja2 'melabur' juga akan menjadi lebih mudah.

ALFALFA : membantu membuang lemak yang telah dipecahkan oleh lecithin dan ia merupakan agen penyahtoksin. Alfalfa juga membantu masalah penghadaman dan pencernaan, melegakan sembelit dan membuang angin dalam badan.


3. Bina

Bagaimana Protein membantu anda :
  • Memberi rasa kenyang lebih lama. Pengambilan protein membantu anda untuk menjaga nafsu makan dan dapat mengelakkan makanan ringan yang tidak berkhasiat
  • Membantu membakar lebih 35% kalori dan membantu menjaga otot bagi menghalang semula berat naik dengan mudah


Jom tengok ape kata pengguna lain tentang set slimming ni..




Best kan? Nak dapatkan product shaklee ni pada harga yang sangat istimewa?
PM sy segera ye..
Jangan lupa add FB sy : Ariel Damia Farhana

1 comment:

  1. sy pun ambil SHAKLEE skrg..baru sebulan lbh..tapi ambik Vit E & Vit C...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...