Sunday 25 November 2012

KISAH BENAR : Berpantang!

Salam..

Tempoh berpantang sepatutnya menjadi pengalaman terindah untuk kite lalui, bukan sebaliknya. SETUJU tak? Menyambut kehadiran insan baru, sememangnya mengujakan. Tapi sangat ramai ibu berpantang yang sering letih, stress, tidak bermaya dan kelihatan pucat. Ini berlaku kerana ibu kehilangan banyak darah semasa proses bersalin. Jadi purata darah yg hilang sebanyak 500ml ini perlu diganti semula melalui pengambilan makanan yang berkhasiat, malangnya banyak makanan yang perlu dielakkan semasa berpantang.

Keadaan menjadi lebih buruk apabila bayi anda menghidap penyakit kuning/jaundis. Kerana ibu tidak dibenarkan makan sebarang jamu atau apa saja yang bersifat panas kerana akan lebih memburukkan keadaan bayi.

Jom ikuti kisah beberapa orang ibu yang melalui tempoh berpantang..



Syukur alhamdulillah.. siapa yang tak mahu luka jahitan cepat sembuh, sentiasa cergas bertenaga, betul tak? Jom kite tengok apa yang ibu2 ni ambil semasa berpantang.


Set Berpantang Shaklee adalah pilihan yang paling tetap :

  • Luka jahitan cepat kering dan sembuh. Dengan adanya zinc yg membantu mempercepatkan proses baik pulih luka dalaman(rahim) dan luaran. Vita-c juga membantu menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan mempercepatkan penyembuhan luka jahitan.
  • Sentiasa cergas. B-complex penting untuk membantu mengatasi kelesuan dan sebagai anti-stress.
  • Sihat bertenaga. Vita-Lea mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral. Merupakan pilihan terbaik bagi mengisi ruang2 kosong yg tidak dapat dipenuhi, kerana semasa berpantang banyak makanan yg perlu dielakkan. 
  • Susu sentiasa mencukupi untuk bayi. Dengan adanya ostematrix dan ESP membantu melancarkan penyusuan susu ibu.
  • Tidah mendatangkan masalah pada bayi. 
  • Boleh diambil dari hari pertama selepas bersalin walaupun anak ada jaundis.
  • Masalah keguguran rambut dapat diatasi.
  • Dapat mengurangkan berat badan.

Nak tengok lebih banyak testimoni? Klik Link Ni

Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan cara pengambilan yang betul serta dapatkan diskaun hebat untuk Set ini.. Juga TIPS EKSKLUSIF akan diberikan kepada  mereka yang membeli dengan saya sahaja! secara percuma

Hubungi saya di mommymiasara@gmail.com 
Call/sms : 017 - 298 2635.. 
Jangan lupa add FB sy : Ariel Damia Farhana

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.