Saturday 14 July 2012

Persediaan Menjalani Rukun Islam Ke-3

Slm.. Lebih kurang 1 minggu je lagi kite akan berpuasa di bulan Ramadhan.. Apa persediaan anda utk kekal sihat dan cergas sepanjang Ramadhan?? Dah tentunya ini merupakan cabaran untuk ibu yg mengandung dan  juga ibu menyusu seperti saya. Mengandung dan menyusukan anak bukanlah alasan untuk kita tidak melakukan rukun islam yg ketiga ini. Jom tengok bagaimana Shaklee boleh membantu anda menjalani ibadah puasa dengan lebih cergas dan lebih tenang..



Energizing Soy Protein (ESP) 

  • Bantu kekal bertenaga sepanjang hari. Pengambilan makanan berprotein tinggi di waktu sahur boleh membantu mengurangkan rasa lapar lebih lama kerana kadar pencernaan & penyerapan protein adalah lebih lama berbanding makanan tinggi karbohidrat.  
  • Sumber protein yang baik membantu menyerap kolesterol, mencantikkan kulit serta menganjalkan payudara. Tidakkah anda mahu tampil jelita di pagi AidilFitri nanti?
  • Sangat disyorkan utk ibu mengandung kerana ia adalah energy booster.
  • Sangat disyorkan utk ibu menyusukan anak kerana ia membantu mempercepatkan penghasilan susu & memekatkan susu ibu.


Shaklee Meal Shakes  

  • Multivitamin & multimineral, yang dilengkapi dengan protein, kalsium dan fiber. Sesuai bagi anda yang berasa sukar untuk menelan pelbagai jenis vitamin/ suplemen di sepanjang bulan Ramadhan ini. 
  • Fiber membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik, serta membuatkan anda berasa kurang lapar lebih lama. Hanya bancuhkan dengan segelas susu rendah lemak, dan anda boleh kongsikan khasiatnya seisi keluarga! Jangan lupa campurkan sesudu ESP ya!


Performance Drink


  • Bantu mengelakkan dehidrasi(kekurangan air dlm badan), dan dalam masa yang sama mengawal paras cecair di dalam badan sepanjang berpuasa. 
  • Performance Drink bantu anda untuk menambah semula tenaga selepas berbuka. Pasti anda akan kekal ceria sepanjang puasa jika diamalkan sebelum tidur & sewaktu sahur. 
  • Rasa Oren yang menyegarkan!
  • Sangat sesuai untuk ibu menyusu dan ibu mengandung. Ia bukan milkbooster atau minuman penambah susu, tetapi ianya menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.



Jom kite tengok apa kata mereka yg dah mengamalkan set ni semasa berpuasa..






Alhamdulillah.. Ibu mengandung 7bulan pun dapat berpuasa penuh.. Anda bagaimana?? Jika tahun yg sebelum ni anda sering letih, kurang cergas dan tidak bermaya semasa berpuasa, anda patut cuba SET MIGHTY 3 GEM ini.. Hanya anda yg mengetahui bagaimana keadaan anda ketika berpuasa.. 


Barminat? Sila hubungi sy :


Call/Whatsupp : 017-298 2635 (nana)


email : mommymiasara@gmail.com


Add FB sy : Ariel Damia Farhana







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.