Wednesday 13 June 2012

Rambut Gugur Selepas Bersalin

Rimaskan bila tengok rambut dimerata-rata tempat? Atas lantai, atas katil, dalam bilik mandi, dan yang paling kronik bila rambut turut melekat pada baju sendiri atau melekat pada anak. Bila dikumpul-kumpulkan, boleh dapat sebesar penumbuk. Sangat merimaskan. Orang tua-tua kata rambut gugur sebab baby dah mula pandai main air liur atau menyembur. Betul ke?


Sebenarnya pertambahan hormon estrogen semasa mengandung menyebabkan rambut tumbuh dengan lebih banyak. Jadi semasa mengandung, anda akan rasa rambut anda biasanya lebih tebal, cantik dan lebih sihat. 


Selepas bersalin paras hormon estrogen akan mula berkurangan ke paras normal seperti sebelum mengandung. Jadi lebih banyak rambut yang akan gugur. Purata rambut gugur adalah 500 helai sehari. Keadaan ini akan berterusan sehingga 3-6bulan dan mungkin juga 9-12bulan. 


Hah! lamanya... Silap-silap boleh botak pulak.. Jangan bimbang, ini sebenarnya perkara normal yang dilalui oleh ibu selepas bersalin tetapi hal ni sangat merimaskan, betul tak? Jom kite tengok tips atasi keguguran rambut.


TIPS Atasi Rambut Gugur

  • Ambil makanan yang kaya dengan Protein dan Zinc. 


  • Gunakan sikat lembut dan sikat rambut dengan cermat untuk mengelakkan sikat menarik rambut dengan lebih banyak. 
  • Kurangkan stress kerana stress hanya akan menyebabkan rambut anda semakin banyak gugur.
  • Minum air sekurang-kurangnya 3liter sehari.

TESTIMONI



Alhamdulillah.. Ramai ibu-ibu yg dapat mengurangkan masalah rambut gugur dengan zinc dan ESP. Pada anda yang nak dapatkan set ini, sila PM/email sy segera.. kerana sy menawarkan HARGA ISTIMEWA kepada pengunjung mommymiasara.

Hubungi sy di 017-298 2635 / email sy di mommymiasara@gmail.com
Jangan lupa add FB sy ye : Ariel Damia Farhana


**DISCLAIMER - Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Sila konsult dengan pengedar sah anda untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.