Saturday, 26 May 2012

Aktiviti Hujung Minggu Yang Menyihatkan

Ape lagi aktiviti seorang ibu dihujung minggu ni kan kalau bukan mengemas rumah, mop lantai, cuci dapur, kemas bilik dll.. Sy memang suke aktiviti sebegini.. mengeluarkan peluh dan membantu sy membakar lebih banyak kalori. Hehehe.. ni la rahsia sy kekal slim selain dari mengambil Lecithin + Alfalfa + ESP tu.. Sangat seronok bila mengemas rumah dengan si bijak miasara.. Semua benda yg sy buat diperhatikan je, lepas tu die plak la nk buat.. ish ish ish..

Ke sudut mana pn sy mengemop/mengelap miasara ikut la dengan walker keciknye tu.. Tapi sy tak perlu bimbang kerana sy menggunakan pencuci serbaguna yg SELAMAT. Tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi , pH yang seimbang , tanpa klorin, serta tidak merengsakan kulit,mata dan sistem pernafasan. Jadi tak kisah la kalau cik miasara nak tolong sekali pun.. hehehe (tolong cbok ler tu)

Emm.. dah letih bersihkan ruang tamu dan bilik, sampai la pula part nk mencuci dapur. Ni yg letih ni sb kn kna cuci dengan air.. Mak sy kata, "tak yah cuci la hari ni, kite mop ngan lap je.."

Ni la keadaan lantai dapur rumah mak sy sebelum sy mop dengan Basic H. Selalu kalau main mop2 je, kurang bersih.. masih nampak kelabu asap.. hehehe.. Sebab tu sy lebih suke menyental dengan berus.. Tapi tadi bila lepas mop dengan air yg dh diletakkan sesudu Basic H, waahhh.. Terkezutt sy..


Inilah hasilnye.. Hanya dengan mengemop je.. Tak perlu berus2, sental2, tenyeh2..hehehe.. Suke2.. Kerja sy menjadi lebih mudah dan menjimatkan masa.. Terus je mak sy kata "nanti belikan mak sebotol basic h ye" hehehe.. Secara tak langsung sy juga menyelamatkan bumi dengan tidak menggunakan bahan beracun dan semestinya sebagai seorang ibu, sy akan memastikan keluarga sy sentiasa berada dalam keadaan selamat dari segala ancaman.

Tahukah anda? (credit)
: Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit,mata dan sistem pernafasan 

Mesti anda tertanya2.. ape yang sy gunakan kan? 


Sebotol Basic H ni tahan berbulan lamanya..  Berkesan menanggalkan kotoran degil yang berminyak. Kepekatanya berganda, jadi guna sikit pun da cukup. 

Jom tengok ape kata pengguna lain tentang Basic H



Untuk pengetahuan semua, Basic H bukan saja boleh digunakan untuk menentang kotoran degil je, byk lagi kegunaan yg lain nye.. Nnt sy ceritakan pada artikel yg akan datang ye..

Pada anda yg nak dapatkan Basic H pada harga yg ISTIMEWA, sila isi kan form (klik sini)
Sebarang pertanyaan boleh hubungi sy mommymiasara@gmail.com / 017 - 298 2635.. Jangan lupa add FB sy. Ariel Damia Farhana

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...