Sunday 27 May 2012

Hadiah Untuk Suami Tercinta



Minggu lepas sy terima banyak PM fb bertanyakan tentang suppliment untuk suami.. Sape tak sayang suami kan? Takkan la kite je nak sihat & menawan.. Tapi suami? Sering keletihan, bad mood, tidak cergas, lesu, muka tidak berseri, kulit kusam dll. Mr Ariel sy pun ambil suppliment untuk membantu tubuh badan sentiasa cergas. Al-maklumlah, Mr Ariel ni aktif orang nye.. Nak kena buat latihan kawad, latihan perang, kena pergi operasi, latihan menembak dan mcm2 lagi lah.. Jadi pemakanan yg seimbang dan pengambilan suppliment sangat membantu beliau kekal aktif sepanjang hari..



Ape yg Mr Ariel amalkan? Ish ish ish beliau ni memang jenis yang senang nak telan pil2 atau kapsul2 ni.. Jadi ape je yg sy ambil mesti beliau nk join skali.. hehehe.. Tapi ada 2beradik ni yang memang menjadi sahabat sejatinye B-complex dan Ostematrix.


B-complex 
Lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus dan meningkatkan tumpuan berfikir, emosi lebih stabil. Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti-stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu para suami berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang berseri serta tidak kusam. Selain itu B-complex penting untuk sistem saraf, mencegah anemia dan memberikan tenaga.

Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)
  • Kalsium membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
  • Magnesium pula  membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala (migrain) dan mengurangkan frekuensinya.
  • Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.


Inilah sebabnya kenapa Mr Ariel tidak pernah tinggalkan bff nye.. Jom kite tengok apa plak kata pengguna lain tentang set ni..




Ha... Best kan? Jadi berikan yang terbaik untuk suami anda supaya beliau sentiasa cergas menjalankan kewajipan sebagai seorang suami dan juga sebagai bapa.

Nak dapatkan B-complex dan Ostematrix pada harga istimewa?  sila isi kan form (klik sini)
Sebarang pertanyaan boleh hubungi sy mommymiasara@gmail.com / 017 - 298 2635.. Jangan lupa add FB sy. Ariel Damia Farhana








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.