Tuesday 8 May 2012

Susu Ibu Lebih Pekat Berkrim

Susu ibu kaya dengan kandungan nutrien yang terdiri daripada protein, karbohidrat, lemak, kalsium, vitamin, mineral dan enzim untuk penghadaman, hormon dan lain-lain. Susu ibu turut mengandungi antibodi dan lymphocytes yang membantu sistem imunisasi bayi untuk melawan penyakit dengan lebih baik.


Namun tidak semua susu ibu mengandungi zat dan khasiat lengkap kerana gaya hidup dan cara pemakanan yang tidak teratur menyebabkan susu ibu kekurangan nutrisi. 




Susu ibu terbahagi kepada dua bahagian, iaitu:
Susu awal (foremilk) - Susu agak cair, kandungan air tinggi, kandungan lemak rendah - untuk menghilangkan dahaga.
Susu akhir (hindmilk) - Susu lebih pekat, kandungan air rendah, kandungan lemak tinggi - mengenyangkan bayi dan juga untuk pertumbuhan serta pembangunan tenaga dan otak bayi.






Komponen utama susu ibu ialah PROTEIN dan KALSIUM. Jadi pengambilan ESP sebagai sumber protein utama untuk ibu menyusu memang sangat membantu, ditambah pula dengan pengambilan Ostematrix (kalsium), melengkapkan nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh badan ibu untuk menghasilkan susu dengan lebih banyak dan lebih cepat. Jadi tidak hairanlah mengapa ramai ibu2 yang mengambil Energizing Soy Protein (ESP) dan Ostematrix (Kalsium) mendapati susu mereka lebih pekat berbanding sebelum mengambil ESP dan Ostematrix.


Jom kite tengok testimoni pengguna




Dan lagi......


Alhamdulillah.. Semakin ramai ibu2 yang berpuas hati dengan Shaklee dalam membantu menjayakan penyusuan susu ibu. Jika tubuh ibu itu sendiri sihat, emosi stabil, jauh dari stress, pasti susu yang dihasilkan juga membanggakan... Baby pun tdo kekenyangan dan kurang meragam..

Jom dapatkan ESP & Ostematrix pada harga yg berbaloi-baloi.. Hanya untuk pengunjung mommymiasara je tau..

Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan cara pengambilan yang betul serta dapatkan diskaun hebat untuk Set ini.. Juga TIPS EKSKLUSIF akan diberikan kepada  mereka yang membeli dengan saya sahaja! Hubungi saya di mommymiasara@gmail.com / 017-298 2635 Jangan lupa ADD FB sy ye..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.