Monday 20 February 2012

Set Bersalin

Assalam momies..
Ramai yg masih tertanya-tanya set bersalin mana yg harus diambil ketika berpantang kelak, terutama ibu-ibu muda yg baru kali pertama akan menjalani tempoh berpantang 44hari. Tempoh Berpantang 44 hari terasa sangat lama bagi ibu-ibu yg baru melahirkan, kerana pada waktu itu kita masih dalam kesakitan kesan luka jahitan, badan yg sangat lemah akibat kehilangan banyak darah semasa proses kelahiran, emosi yg tidak stabil ditambah pula dengan ragam bayi yg lazimnya kerap menangis dan tidak mahu tidur malam, sememangnya amat memenatkan. Jadi jalan yang terbaik adalah memilih set bersalin yg tepat dan dapat membantu ibu2 cergas, sihat & ceria.


Jom tengok ada apa dlm set bersalin shaklee ni..

Apa pula fungsi nye?

B Complex 
B Complex membantu mengatasi kelesuan, penting bagi kesihatan mental mambantu mencegah kemurungan (meroyan) dan sebagai penenang (anti stress). Perlu bagi urat saraf. Untuk ibu-ibu yang baru melahirkan anda memerlukan B Complex bagi mengatasi masalah kelesuan dan dapat mengatasi kemurungan atau meroyan.

Vitamin C (Sustaine Realease Vita-C)
Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Membantu dalam proses pemulihan luka dan membantu meningkatkan taraf sistem pertahanan badan. Bagi ibu-ibu yang baru melahirkan sudah tentu anda inginkan luka cepat pulih dan Vitamin C adalah jawapan kepada masalah tersebut.

Vitalea (Multivitamin with iron)
Multivitamin mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral, menambah kepada apa-apa makanan yang kurang di dalam badan kita. Sangat bagus diambil oleh ibu-ibu yang berpantang kerana kita tahu bahawa semasa berpantang banyak makanan yang tidak boleh diambil, dan multivitamin adalah pilihan terbaik bagi menggantikan makanan tersebut. Iron juga penting untuk ibu yang telah kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan.

Zinc Complex
Zinc membantu mempercepatkan proses baik pulih luka luaran dan dalaman (rahim), bagi yang tidak makan ikan haruan atau pati ikan haruan, zinc adalah pilihan yang tepat untuk menggantikan ikan haruan. Selain itu zinc juga membantu untuk mengurangkan masalah keguguran rambut selepas melahirkan.Yang penting sekali ialah zinc dapat membantu dalam masalah "kedinginan" selepas bersalin

Sebagai tambahan untuk ibu-ibu berpantang boleh juga mengambil Energizing Soy Protein (ESP) sebagai minuman harian anda dan Ostematrix (Kalsium Magnesium with vitamin D), kedua-dua supplement ini boleh mengurangkan risiko jaundice, memberi tenaga dan melancarkan air susu ibu.


Jom tengok apa kata ibu yg mengamalkan Set Bersalin Shaklee KLIK SINI



Hubungi sy untuk diskaun hebat dan consultation percuma di 017-298 2635. Email: mommymiasara@gmail.com atau boleh add sy di facebook: Ariel Damia Farhana.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.