Wednesday 2 November 2011

Vitamin E Untuk Kecantikkan Kulit dan Dalaman..

Wah..hebatnya bunyi tajuk di atas.. mesti ramai yang tertanya-tanya, apa vitaminnya? Tentulah Vitamin E! Rasanya memang ramai yang tahu vitamin E penting untuk kecantikkan kulit dan menampakkan seseorang itu tampil lebih muda. Awet muda gitu.. Tapi, berapa ramaikah yang mementingkan pengambilan vitamin ini?  Jika kulit anda tampak kusam, kering dan telah ada garis-garis halus di dahi atau wajah, itu petanda awal anda memerlukan Vitamin E dalam zat harian anda.. Mari kita tengok apa kebaikkan mengambil vitamin E.

Kebaikkan Mengambil Vitamin E:

1) Mencantikkan kulit dan menampakkan wajah muda dari usia. Malahan pengambilan vitamin E yang konsisten mampu menghilangkan kedut, parut dan jeragat. Hasilnya? Sudah pastilah wajah tampil lebih cantik, mulus dan berseri.

2)Sebagai agen anti-penuaan. Ambil vitamin E akan menjadikan anda sentiasa kelihatan awet muda. Tak percaya?  Cubalah..

3) Vitamin E juga dikenali sebagai "Vitamin Seks" di mana ia mampu meningkatkan keinginan seksual di kalangan lelaki, mahupun wanita. Bagi ibu-ibu yang baru lepas bersalin dan mengalami masalah dingin terhadap suami, sila-silalah ambil vitamin E ya, memang sangat-sangat membantu.

4) Vitamin E mampu mencegah pertumbuhan sel terutama kanser. Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

5) Vitamin E dapat merawat masalah puting luka bagi ibu-ibu yang menyusukan anak. Kebanyakkan ibu akan melalui keadaan di mana puting melecet atau luka, pengambilan vitamin E yang berterusan dapat membantu.

6) Bagi ibu-ibu yang telah beberapa kali bersalin, anda akan perasan yang bahagian areola di payudara anda kelihatan semakin besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran, semakin besar dan gelap bahagian tersebut.  Pengambilan vitamin E secara konsisten dapat mengecil dan mencerahkan kawasan areola tersebut dan hasilnya akan kelihatan pinkish seperti anak dara semula.

7) Vitamin E juga mampu melancarkan peredaran darah, di mana ia baik untuk kesihatan jantung anda.

8) Kajian menunukkan vitamin E berupaya mencegah kanser dan meningkatkan sistem keimunan badan.



Kenapa Vitamin E Shaklee?

  • Kerana vitamin E Shaklee terdiri daripada bahan-bahan semulajadi (d-alfa) bukan (l-alfa)
  • Daripada sumber kacang soya
  • Tiada kesan sampingan
  • Satu kapsul gel lembut membekalkan:
    • 400 IU vitamin E dari sumber semulajadi.
    • 10 mcg selenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti vitamin E.

  • Satu kapsul vitamin E Shaklee membekalkan jumlah vitamin E yang sama yang terdapat dalam:

  1.  40 hidangan badam semulajadi (setiap hidangan sama dengan 1 ouns)
  2. 28 hidangan minyak bunga merah (setiap hidangan 2 sudu makan)
  3. 24 hidangan mayones (setiap hidangan 1 sudu makan)

Testimoni Kak Siti (credit to Hasmah)



Dulu pakai product macam2 semua tak serasi, sbb bila makan je supplement2 lain, period akan tidak teratur dan ada sejenis product ni memang bagus, tapi tak pernah dapat pengikhtirafan HALAL, so stop. Teringin nak cuba Shaklee tapi macam tak mampu je, sampailah tiba2 saya dipromote tentang Trial Pack Shaklee ni yang memang amat mampu untuk saya..ye lah..goverment servant macam saya ni tambah2 ngn xde side income lain manalah mampu utk guna product mahal2..tapi bila ada je Trial Pack Shaklee yg diperkenalkan oleh sahabat tersayang saya (Nor Hasmah Yahaya)..saya boleh mengambil supplement Shaklee (saya amik Alfalfa, Vita-lea, Vita C dan Vitamin E) tapi antara yg memang ketara perubahan pada diri saya adalah pengambilan Vitamin E..memang perubahan pada kulit adalah ketara. Kalau dulu tumit kaki sering pecah, tapi bila sekarang Alhamdulillah dah hilang, bukan itu saja kawan2 semua tegur pada perubahan kulit, terutama kulit muka nampak berseri-seri, dan semua tanya makan apa dan pakai apa..so, xde makan lain kecuali SHAKLEE Vitamin E..yg lain2 perubahan, keputihan saya dulu agak serius, tapi Alhamdulillah sekarang "clean and clear" hehe..so, memang bestlah SHAKLEE ni..memang PERFECT..



Sesapa yg belum try, baik try amik supplement Shaklee, tapi pastikan makan secara berdisiplin..jgn time ingat baru nak makan, saya jadikan moto "seharianku tak complete tanpa dirimu"...hehe..so, jom semua cantikkan kulit kita..sebab sparepart kulit tak de dijual di kedai...



Begitu banyak kebaikkan Vitamin E, tak salah untuk anda mencubanya. Berminat? Saya menawarkan 3 cara untuk anda menikmatinya:


  • Pembelian sebotol vitamin E dengan harga RM 149 untuk 4 bulan. Kalau dikira semula, sebulan anda hanya spend rm 37 sahaja untuk kesihatan dan kecantikkan dalaman anda..murahkan? Tetapi kalau nak dapatkan harga yang lebih murah sila hubungi saya untuk mendapatkan diskaun hebat ya.
  • Anda juga boleh beli mana-mana Trial Pack yang saya sediakan, dan add-on vitamin E dengan harga RM 37 sahaja
  • Atau percubaan untuk sebulan, dengan harga RM 47 termasuk kos penghantaran.

Sila email mommymiasara@gmail.com atau  telefon 017-298 2635 untuk mendapatkan diskaun hebat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2021 Mommy Miasara. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.